söndag 4 januari 2015

Hemmamys

Vi har nog aldrig tillbringat så här mycket tid inomhus och aldrig haft så här många sovmorgnar med frukost kring tio, elva-tiden på förmiddagen! Vi har ätit choklad i mängder, slöat på soffan framför TV:n och jaa...bara slappat och haft det mysigt! Livet som trebarnsmamma går rätt så bra då man inte har några tider att passa och alla sysslor får ta den tid de tar. MEN i mitt stilla sinne undrar jag hur vi så småningom ska hinna i tid till skolan, dagis och alla hobbyn...Det går bra så länge lillen sover och är mätt - men hujeda mej om han inte får mat GENAST då han är hungrig! 

Själv börjar jag längta efter att få snöra löpskorna och ta fram skidorna. Har börjat med korta promenader och försöker hitta magmusklerna igen. Om jag känner mej själv så  klarar jag nog inte av att vänta så många dagar till innan jag beger mej ut på en första löprunda. Vad gäller träning efter förlossning har jag nog ingen gång följt några rekommendationer - tycker att det viktigaste är att lyssna till sin egen kropp och vad den klarar av. Minns att jag började löpträna 2-3 veckor efterv att T var född och E var 11 veckor då jag skidade min första tävling. 




Inga kommentarer: